Baloniki unoszące się nad stoiskiem, hostessy jak z żurnala oraz liczne gadżety reklamowe wręczane każdemu odwiedzającemu - to recepta na udane targi według wielu przedsiębiorców. Na pewno sprawdzona, ale czy skuteczna?
Samo podjęcie decyzji o uczestnictwie w targach to dopiero połowa sukcesu. Udział w branżowych spotkaniach jest istotny, ale samo ,,bywanie'' nie jest niestety gwarantem sukcesu.
Jak więc osiągnąć sukces na targach?
O swojej obecność na targach należy głośno poinformować. Wszystkich. Im więcej potencjalnie zainteresowanych osób otrzyma informację, że można nas spotkać na danym stoisku podczas targów, tym oczywiście lepiej i tym większa szansa na nawiązanie wartościowych kontaktów.
Warto zaprosić zarówno swoich obecnych klientów, jak i osoby z którymi dopiero planujemy nawiązać szerszą współpracę - udział w targach świetnie oddziałuje na nasz wizerunek na rynku, więc dobrze pokazać się z jak najlepszej strony.
Wystawcy biorący udział w targach (jak choćby w najbliższej edycji targów Packaging Innovations) mają do dyspozycji ZAPROSZENIA - można je bezpłatnie zamówić w biurze organizatora w dowolnej ilości. Zaproszenia wysyłamy tradycyjną drogą pocztową lub dołączamy do faktur bądź innych przesyłek wysyłanych do klientów. Jeśli nie chcemy otwierać we własnym biurze punktu pocztowego i adresować dużej ilości przesyłek można poprosić organizatora targów o wysłanie zaproszeń w naszym imieniu (również bezpłatnie).
Jeśli preferujemy kontakt drogą elektroniczną, to dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie banneru informacyjnego na stronie internetowej lub w stopce maila. Taka forma promocji naszej firmy nie wymaga zbyt wiele wysiłku, a umożliwia dotarcie do bardzo szerokiej grupy zainteresowanych.
Wielu firmom zależy na dotarciu do niszowych branż będących odbiorcami oferowanych przez nich produktów. Taka informacja jest niezwykle cenna dla organizatorów i z pewnością ułatwi pozyskanie wartościowych klientów dla firmy biorącej udział w targach. Dlatego też podczas rozmów na temat uczestnictwa w targach dobrze jest zaznaczyć jacy klienci nas interesują oraz jakie branże powinni reprezentować. Dzięki temu organizatorzy imprezy będą w stanie dostosować jej profil do naszych oczekiwań.
Mamy nadzieję, że tych kilka przedtargowych wskazówek pomoże lepiej się przygotować do imprezy i już dziś zaplanować działania marketingowe.
W drugiej części postaramy się podsunąć rozwiązania, które pomogą efektywnie wykorzystać czas spędzony na targach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Będzie nam miło, jeśli podzielisz się swoja opinią.