niedziela, 29 stycznia 2012

Sztuka wyboru

Kalendarz targowy na najbliższe tygodnie i miesiące jest naprawdę napięty! W najbliższym czasie nie zabraknie zarówno imprez przemysłowych, skierowanych do branż oferujących dobra konsumpcyjne czy wydarzeń skierowanych do klienta masowego.

Decydując się na udział w targach warto przede wszystkim zapoznać się z wachlarzem dostępnych imprez. Zarówno na rodzimym rynku targowym, jak i zagranicą od lat odbywają się targi o ugruntowanej pozycji i sprawdzonym programie, pojawiają się jednak nowe propozycje. Bieżących informacji można szukać zarówno w kalendarium targów, jak i na stronach organizatorów.

Mając do wyboru kilka lub nawet kilkanaście imprez o podobnym profilu stajemy przed koniecznością dokonania selekcji. Często zdarza się, że czynnikiem decydującym są pieniądze.
Pamiętajmy jednak starą zasadę, że ,,co tanie to drogie''.

Przed podjęciem decyzji warto skontaktować się z organizatorem lub dokładnie zapoznać się z jego stroną internetową. Im więcej zawiera informacji zarówno na temat obecnej, jak i poprzednich edycji targów, tym większe szanse, że wydarzenie będzie przygotowane rzetelnie i na dobrym poziomie.


NA CO WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?

- LISTA WYSTAWCÓW - ogólnodostępna lista wystawców jest przydatna nie tylko dla zwiedzających, ale i dla wystawców. Pozwala zorientować się, kto z naszej branży (konkurencji) potwierdził już swój udział, a nawet w jakiej lokalizacji wybrał stoisko. Ważne jest, aby katalog wystawców był aktualizowany na bieżąco - dzięki temu potencjalny zainteresowany uczestnictwem w targach może realnie ocenić sytuację bazując na najświeższych informacjach.

- GOŚCIE TARGOWI - w przypadku imprez masowych kluczową rolę odgrywają liczby. Tysiące gości targowych zawsze robią wrażenie, ale czy ta sama zasada tyczy się targów branżowych? Decydując się na uczestnictwo w specjalistycznej imprezie targowej należy pamiętać, że frekwencja nigdy nie będzie tak duża, jak w przypadku popularnych wydarzeń skierowanych do otwartej publiczności. Po pierwsze, poszczególne branże różnią się pod względem liczebności ich przedstawicieli, a po drugie czasem jest konieczna selekcja. Aby targi typu B2B spełniły swoje założenia konieczny jest dobór odpowiednich zwiedzających, a to zazwyczaj oznacza eliminację z profilu odwiedzających szkół, zorganizowanych wycieczek czy przypadkowych osób. Czasem mniej, znaczy lepiej i efektywniej.

- UKRYTE KOSZTY - rozmowy na temat uczestnictwa w targach często zaczynają się od pieniędzy i na pieniądzach się kończą. Udział w takiej imprezie pochłania przecież pewną część firmowego budżetu. Czy są więc sposoby minimalizacji kosztów?
Przede wszystkim warto zainteresować się za co tak naprawdę płacimy? Czy jest to cena metra kwadratowego powierzchni wystawienniczej czy wybudowane i wyposażone stoisko? Czy będziemy musieli zatrudniać osoby odpowiedzialne za zaprojektowanie standu oraz wykonanie go, dostarczenie mebli oraz utrzymanie czystości podczas targów? Czy wpis do katalogu jest dodatkowo płatny? Warto podliczyć wszystkie koszty, gdyż czasem różnice w kwocie nie są zbyt duże, ale oszczędność czasu i energii znaczna.

- PROGRAM TOWARZYSZĄCY - współczesne targi to już nie tylko wystawa produktów, ale i czasem cały cykl imprez towarzyszących. To w jaki sposób organizatorzy zaplanowali dodatkowy program może się przełożyć na jakość całego wydarzenia. Podejmując decyzję o udziale w targach warto zapoznać się zarówno z harmonogramem dodatkowych konferencji czy seminariów, ale i również przeanalizować możliwość udziału w nich czy prezentacji własnego produktu/rozwiązania. W pewnych branżach kilkunastominutowy pokaz połączony z elementami audiowizualnymi może lepiej oddziaływać na potencjalnego klienta, niż ''sucha rozmowa''.


Wstępna analiza oraz porównanie ofert to dobry punkt wyjściowy do rozpoczęcia przygotowań do targów. Kolejnym ważnym elementem pozwalającym osiągnąć sukces będzie KAMPANIA MARKETINGOWA PRZED TARGAMI.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie nam miło, jeśli podzielisz się swoja opinią.